SARTU, IRAKURRI, ENTZUN, IKUSI ETA GOZATU

domingo, 28 de noviembre de 2010

Eskola 2.0 eta "Pizarra Digitala"


Gaur egungo hezkuntza, erabiltzen hasi den Eskola 2.0 daukagu. Eskola 2.0ren helburu barra zentroetatik teknologiak banatzea eta azpiegiturak sortzea da, honen funtzioa eskolan lehenengo momentutik zein izango den finkatuta egonda.Beraz, irakasleek ez dute aukerarik izango ikasleak beraiek nahi duten modu eraginkorrean eta didaktikoan hesitzeko.
Hori dela eta, argi dago, hezkuntza proiektu honek ez dituela inolako hobekuntzarik ekarriko. Baina badaude, hau arrazoitzeko betetzen ez dituen faktore gehiago:
-         Irakasleek ez dute behar bazelako formakuntzarik eta motibaziorik.
-         Ez dauka metodologia erabilgarririk.
-         Zentroaren inplikazio eza.
-         Ez dago curriculumari egokituta.
-         Tics-en adopazio eza.
Horrez gain, ez du hezkuntzaren arazo nagusiak konpontzeko interesik: ez du hezkuntza eredu berririk planteatzen, hezkuntza porrota, irakasleen formakuntza eza... Dena den, aipatzekoa da, Eskola 2.0 eta 80.hamarkadan porrot egin zuen Atenean hezkuntza proiektua antzekoak direla. Azken hau aurreratuagoa zegoen honako aspektuak betetzen zituelako:
-         Curriculuma hartzen zuen kontuan.
-         Aukera ematen zuen irakasleek nahi zuen moduan hesitzeko.
-         Tics-en adaptazioa zegoen.
-         ...
2003.urtean, Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailan “Pizarra Digital” hezkuntza proiektua erabiltzen hasi zen. Hau Eskola 2.0ren oinarria kontsideratzen da.
Pizarra Digital proiektu hau erabiltzen hasi zenean, curriculumean ez zen inolako egokitzapenik egin, ondori negatiboak ekarriz. Ondori negatiboak zergatik?: ikasle bakoitzari ordenagailu bana eman zitzaion aurretiaz inolako formakuntzarik eduki bari, beraz, ez ziren hobekuntzarik lortu ( ordenagailua erabiliz edo ez, emaitzak berdinak ziren) eta dirua alferrik galdu zen. Gainera, Eskola 2.0ren moduan, hau ere inposatu egin zen. Ondorio negatiboa honek, familien balorazioetan argi ikusten dira.

Honekin, ondoriozta daiteke, digitalizazio eraginkorra emateko oinarrizko  ezaugarri/funtzio batzuk eman behar direla:
-         hezkuntza eredu bat, zein ezagutzaz, heziketaz, eta estrategi pedagogikoez arduratzen den.
-         Estruktura berriak eta dinamikoagoak eskaintzen dituen proiektua.
-         Irakasleei laguntzak eskaintzen diotena.
-         Besteekin harremanetan egoteko erabilgarriak izatea.
-         Irizpide argiak ezartzen dituen hezkuntza proiektu digitala.
-         ....

Aurreko guztia kontuan harturik, eta hainbat gurasoen iritzia kontuan harturik , nire aburuz, teknologia berrien erabilera eskolan funtsezkoa da. Baina, ez da gauetik egunera inposatu ahal den hezkuntza proiektua, aurretiaz, irakasleek oinarrizko formakuntza jaso behar dutelako. Honek formakuntzarik gabe, ikasleek ez dutelako aurrerapenik egingo. Bestalde, curriculumean argi geratu behar da, erabiltzen hasi baino lehen, zer den lortu nahi dena Teknologia Berriak eskola esparrura eramanez. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario